Friday, February 27, 2015

اصل 3: تصمیم بگیرید که چه می خواهید


اصل 3: کتاب مبانی موفقیت نوشته جک کنفیلد
«تصمیم بگیرید که چه می خواهید»
اولین گام گریز ناپذیر برای کسب آنچه در زندگی می خواهید، این است که تصمیم بگیرید چه می خواهید.(بن استاین-هنرپیشه و نویسنده)
وقتی تصمیم گرفتید چرا اینجا هستید،باید تصمیم بگیرید می خواهید چه کنید، چه باشید و چه داشته باشید. می خواهید چه کاری انجام دهید؟ می خواهید چه تجربه ای داشته باشید؟ و می خواهید صاحب چه چیزهایی شوید؟ در سفر باید تصمیم بگیرید که کجا می خواهید باشید.به عبارت دیگر موفقیت برای شما به چه چیزی شبیه است؟
یکی از دلایل  اصلی که چرا مردم به آنچه می خواهند نمی رسنداین است که اصلا تصمیم نگرفته اند چه می خواهند و آرزوههای خود را به صورت شفاف و با ذکر جزئیات کامل مشخص نکرده اند.
برنامه ریزی در اوائل کودکی اغلب مسیر خواسته های شما را تعیین می کند.
در درون هریک از ما بذرهای کوچکی به نام «شما» وجود دارد که همان شمایی است که می خواهید در آینده به آن تبدیل شوید. متاسفانه ممکن است این بذر را در واکنش به والدین، معلمان، مربیان و دیگر افراد بزرگسال که الگوی شما در زمان رشد بودند، دفن کرده باشید.
مثل بچه ای که دقیقا می داند چه می خواهد شروع کنید. شما می دانستید چه موقع گرسنه اید.غذایی را که  دوست نداشتید تف می کردید و مشتقانه غذایی را که دوست داشتید، می خوردید. در بیان نیاز ها و خواسته های خود هیچ مشکلی نداشتید. به راحتی با صدای بلند گریه می کردید – بدون هیچ گونه پنهان کاری یا منعی – تا زمانی که به خواسته ی خود می رسیدید.هر انچه برای تغذیه، تغییر و تبدیل نگه داشتن و جنبش به آن نیاز داشتید، در درون خود داشتید.وقتی بزرگتر شدید به سمت آن چیزی که علاقه شما را به خود جلب می کرد تمایل پیدا کردید.می دانستید چه می خواهید و مستقیم و بدون ترس به طرف آن می رفتید.
پس چه اتفاقی افتاد؟
جایی در طول مسیر زندگی ،کسی گفت...
به آن دست نزن!
از آنجا بیا کنار!
دستهایت را از روی آن بردار.
دوست داشته باشی یا نه ، باید غذایت را تا آخر بخوری!
احساس واقعی تو این نیست.
خواسته واقعی تو این نیست.
باید از خودت خجالت بکشی.
دیگر گریه نکن، مثل بچه ها نباش.
وقتی بزرگتر شدید، شنیدید ...
هر چیزی ار که بخواهی نمی توانی به سادگی داشته باشی صرفا چون آن را می خواهی.
پول علف خرس نیست.
نمی توانی جز خودت به فکر دیگران هم باشی؟!
این قدر خود خواه نباش! 
این کاری را که داری انجام می دهی رها کن و این کاری را که من به تو می گویم انجام بده!

No comments:

Post a Comment