Tuesday, December 2, 2014

اصل 1: کتاب مبانی موفقیت نوشته جک کنفیلد

«مسئولیت 100% زندگی خود را بر عهده بگیرید»
شما باید مسئولیت شخصی خود را به عهده بگیرید. شما نمی توانید شرایط، فصول یا جهت وزش باد را تغییر دهید.(جیم رون، فیلسوف آمریکایی)
یکی از متداول ترین افسانه های فرهنگ امروزی آمریکا می گوید که همه ی ما ملزم هستیم عالی زندگی کنیم.اینکه کسی در جایی به نحوی (مطمئنا نه خود ما) مسئول پر کردن زندگی ما از شادی دائمی، کار مهیج، گذراندن اوقات فراغت با خانواده  و روابط  شاد شخصی است، و این فقط  بدین دلیل است که ما وجود داریم.
اما حقیقت واقعی این است که فقط یک نفر مسئول کیفیت زندگی شماست و آن شخص کسی نیست جز خود شما.
اگر می خواهید موفق باشید باید مسئولیت 100% هر مسئله ای که در زندگیتان با آن روبرو می شوید به عهده بگیرید. این شامل سطح پیشرفت، نتایجی که به وجود می آورید، کیفیت روابط، وضعیت سلامت و تناسب جسمانی، درآمد، مقدار بدهی، احساسات و هرچیز دیگر شما می شود!
این کار ساده ای نیست.
در حقیقت، بیشتر ما عادت کرده ایم علت وقایع ناخوشایندی را که در زندگی ما رخ می دهد، به چیزی خارج از خودمان نسبت بدهیم. ما والدین، رئیس، دوستان، رسانه ها، همکاران، ارباب رجوع، همسر، آب و هوا، اقتصاد، نمودار ستاره شناسی، بی پولی و کلا هر کسی یا هر چیزی را که می توانیم برچسب مقصر بودن به آن بزنیم، مقصر می دانیم.هیچ وقت نمی خواهیم ببینیم که مشکل واقعی خودمان هستیم.
وقت آن رسیده که جستجوی بیرون از خود را برای یافتن علت اینکه چرا زندگی و اهدافی را که می خواستید به دست نیاورده اید متوقف کنید، چون این شما هستید که کیفیت زندگی خودتان را خلق می کنید و نتایج دلخواه خود را به وجود می آورید.
شما- نه هیچ کس دیگر!
برای اینکه موفقیت اصلی و عمده ی زندگی خود را به دست آورید و به آنچه برای شما بسیار مهم است برسید، باید مسئولیت 100% زندگی خود را به عهده بگیرید و کمتر از این کاری نکنید.

تلفن: 22882237-22872080-021

ایمیل:info@mohammadghaffari.com

وبسایت: www.mohammadghaffari.com

http://mohammadghaffari.com

No comments:

Post a Comment